Interview.

In gesprek met Wellington: Ik voel me echt onderdeel van het team.

In gesprek met Wellington: Ik voel me echt onderdeel van het team.

Zo’n twee jaar geleden kwam Wellington vanuit Brazilië naar Nederland om als developer voor Outtask te komen werken. De verhuizing naar een nieuw land bracht voor hem spannende nieuwe ervaringen met zich mee. Hoe was het voor hem om te emigreren? Hoe bevalt zijn werk hier? En hoe heeft Outtask hem tijdens dit alles bijgestaan? Dat lees je in dit interview.

Warm welkom en goede ondersteuning

Voordat Wellington bij Outtask kwam werken, woonde en werkte hij in São Paolo, qua inwoners niet alleen de grootste stad van Brazilië, maar ook het hele westelijke halfrond. De overgang naar Nederland bracht voor hem veel nieuwe ervaringen met zich mee. “Op mijn eerste dag gingen we lunchen, dus ik wachtte op iets warms, zoals we dat in Brazilië hebben. Maar in plaats daarvan was het een typisch Nederlandse lunch met broodjes en een sapje.” Dit soort kleine cultuurverschillen waren even wennen, maar zijn nu een deel van de charme van het leven hier.

Gelukkig heeft Wellington zich in die periode goed ondersteund gevoeld door Outtask. “Outtask heeft me geholpen met al het papierwerk dat nodig was voor mijn verhuizing, net als met het vinden van een woning hier. Ze hebben me ook geholpen met de integratie en gecoacht voor sollicitaties, zodat ik wist wat ik van een sollicitatiegesprek in Nederland kon verwachten.” Deze ondersteuning zorgde ervoor dat hij zich al snel thuis voelde in zijn nieuwe omgeving.

Outtask heeft me geweldig ondersteund bij mijn verhuizing en zorgt ervoor dat ik me echt onderdeel van het team voel.

Uitdagingen houden het werk interessant

Wellington’s eerste opdracht bij BMG, onderdeel van de ING Group, bracht hem meteen in een uitdagende werkomgeving. “Mijn eerste klus bij BMG was meteen iets waar ik nog niet heel ervaren in was. Tel daarbij op dat je net in een nieuw land komt werken en je je collega’s niet kent, dan begrijp je dat het in eerste instantie uitdagend was.”

Maar juist deze uitdagingen geven Wellington veel voldoening. “Elke keer zijn er weer nieuwe uitdagingen. Dan zijn we bezig met de migratie van een platform, een andere keer ben je nieuwe technologieën aan het implementeren en weer een andere keer hou je je bezig met API’s. Die uitdagingen houden het werk interessant én zorgen ervoor dat je altijd nieuwe dingen blijft leren en zo beter wordt in je vak.”

Ik voel echt dat ik erbij hoor

Natuurlijk is Wellington ook nog altijd onderdeel van de Outtask-familie. En dat bevalt hem goed, en niet alleen omdat Outtask hem helpt met praktische zaken. “Ik heb vanaf het begin echt gevoeld dat ik erbij hoor. We hebben minstens één keer in de maand een meeting met Outtask. Dan vragen ze niet alleen over hoe het gaat met mijn werk, maar ook hoe het gaat op persoonlijk vlak en met mijn integratie in Nederland. Outtask is oprecht geïnteresseerd in zijn medewerkers en wil het beste voor hen.”

Daarnaast vindt Wellington het fijn dat Outtask momenten organiseert om andere collega’s van Outtask te zien, ook al zijn ze gedetacheerd bij andere bedrijven. “Ik ben wel bevriend met een paar collega’s hier en die zie ik ook regelmatig, maar met de meeste collega’s van Outtask kruisen de paden niet zo vaak. Daarom zijn die gelegenheden die Outtask organiseert om samen te komen extra leuk. Zo leer je weer nieuwe mensen kennen.”

Het werken bij Outtask blijft een plezier

Al met al heeft Wellington het naar zijn zin bij Outtask en is hij voorlopig niet van plan om te vertrekken. “Wellicht dat ik in de toekomst een wat andere rol wil, maar binnen Outtask zijn die mogelijkheden er vaak wel. Ik blijf hier graag werken, ook als ik in de toekomst misschien een andere opdracht ga doen.”

Wel heeft hij nog een advies voor alle buitenlandse professionals die bij Outtask willen werken: “Leer vast wat Nederlands voor je hier komt. Dat maakt het allemaal net wat makkelijker. En verder ondersteunt Outtask je op een geweldige manier.”

Close button

Voor vragen kun je direct de juiste afdeling benaderen:

Backoffice:

Heb je vragen over operationele zaken? Mail naar backoffice@outtask.nl

Sales:

Voor offertes en samenwerking kun je contact opnemen via mail naar sales@outtask.nl

Finance:

Voor facturen of andere financiële zaken mail je naar finance@outtask.nl